• O Western Unionu
  • Plaćanje računa

Na koji način radi Western Union?

Kada se novac pošalje, na primer iz Nemačke, prenos se vrši elektronskim putem tako da je primalac u Srbiji, ili bilo gde drugo u svetu, u mogućnosti da preuzme novac za svega nekoliko minuta.*

Da li mogu iz Srbije da šaljem novac u inostranstvo?

Da, novac je moguće poslati putem Western Uniona iz Pošte Srbije, kao i iz menjačnica iz naše mreže. Listu lokacija možete pronaći ovde.

Koliko je vremena potrebno da bi se primio ili poslao novac?

Novac se putem Western Uniona može poslati ili preuzeti za samo nekoliko minuta, u zavisnosti od radnog vremena šaltera i razlike u vremenskim zonama.

Kako možete biti sigurni da će novac stići u prave ruke?

Novac može da preuzme isključivo osoba na čije ime je novac poslat i samo toj osobi treba da se jave podaci sa obrasca nakon slanja novca. Pored toga, svaki transfer dobija svoj jedinstveni kontrolni broj.

Koju vrstu dokumenata treba priložiti da bi se novac mogao isplatiti?

Dovoljno je priložiti važeći dokument sa slikom i adresom - ličnu kartu, pasoš, izbegličku legitimaciju, itd.

Kako mogu da proverim da li mi je poslat novac preko Western Uniona?

Pozivanjem Korisničkog centra na broj 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 možete saznati da li u sistemu postoji transfer na vaše ime ukoliko imate kontrolni broj transfera novca (MTCN).

Šta je potrebno da bih preuzeo novac koji mi je poslat putem Western Union-a?

Pored važeće lične isprave sa fotografijom, potrebno je da znate sledeće podatke: kontrolni broj transfera novca (MTCN), ime i prezime pošiljaoca, zemlju iz koje je novac poslat i iznos koji je poslat (+/- 10%).

Gde u Srbiji mogu da koristim uslugu Western Union-a?

Western Union u Srbiji možete koristiti u Pošti, u Sberbank i API banci, kao i menjačnicama iz naše mreže. Vašu najbližu lokaciju možete pronaći na našoj mapi.

Koliki je maksimalni iznos za slanje i prijem novca?

Limit za slanje po novčanoj doznaci iznosi 700.000 RSD. Mesečni limit za slanje iznosi 1.100.000 RSD po pošiljaocu. Za prijem novca iz inostranstva ne postoje ograničenja.

Za koliko vremena nakon uplate mogu podići poslati novac?

Novac je u najvećem broju slučajeva moguće podići za svega nekoliko minuta nakon slanja. Ukoliko ne podignete novac istog dana, rok za podizanje novca je 90 dana od dana slanja. Ukoliko se novac ne podigne, nakon 9 meseci se vraća pošiljaocu.

Ko šalje primaocu kontrolni broj transfera – MTCN broj?

Isključivo pošiljalac može da pošalje kontrolni broj transfera primaocu. Kontrolni broj transfera novca je obavezan podatak za preuzimanje novca.

Da li maloletno lice može da primi / šalje novac?

Maloletna lica ne mogu da primaju niti da šalju novac.

Da li je potreban račun u pošti ili banci za slanje ili prijem novca iz inostranstva?

Ne, ni primaocu ni pošiljaocu nije potreban račun u Pošti ili banci za korišćenje Western Union usluga. Umesto toga, svaki transfer se evidentira u sistemu putem jedinstvenog kontrolnog broja.

Šta je neophodno za slanje novca u inostranstvo?

Da biste poslali novac, potrebno je da šalterskom radniku pošte ili menjačnice pokažete važeću ličnu ispravu sa fotografijom i adresom, kažete u koju zemlju šaljete novac, koji iznos želite da pošaljete i tačno ime i prezime primaoca.

U kojoj valuti je moguće slati novac iz Srbije?

Novac se šalje isključivo u dinarima, a primalac preuzima novac u valuti koja je dostupna u zemlji prijema.

Ko plaća naknadu za transfer novca?

Naknadu za transfer novca plaća isključivo pošiljalac.

Šta je potrebno javiti primaocu kako bi preuzeo novac?

Da bi podigao novac, primalac mora da zna kontrolni broj transfera novca (MTCN), puno ime i prezime pošiljaoca, očekivani iznos i zemlju iz koje je novac poslat.

Kako mogu da proverim da li je poslati novac isplaćen primaocu?

Pozivanjem Korisničkog centra na broj 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 možete saznati da li je poslati transfer isplaćen primaocu u zemlji odredišta.

Da li pošiljalac može da preuzme novac koji je već poslao?

Ukoliko poslati transfer nije isplaćen primaocu u zemlji odredišta, pošiljalac može da zatraži novac nazad. Neophodno je da dođe do poslovnice iz koje je poslao novac sa svojom ličnom ispravom i kontrolnim brojem transfera novca i dobiće nazad glavnicu, bez naplaćene naknade. 

Šta da preduzmem ukoliko posumnjam na prevaru i nisam siguran da li da obavim transfer?

Ukoliko postoje bilo kakve sumnje, nedoumice ili pitanja, možete pozvati naš Korisnički centar na broj 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 i izaći ćemo Vam u susret korisnim informacijama i sugestijama. Western Union savetuje da se novac ne šalje nepoznatim osobama i da se ovim putem ne plaćaju roba ili usluge sa interneta.

Koji kurs Western Union primenjuje?

Western Union obračunava svoj devizni kurs i on se razlikuje od kurseva koji se koriste u bankama i drugim finansijskim institucijama

Uplata se vrši po kursu Western Uniona u trenutku izvršenja novčane doznake. Tenfore institucija elektronskog novca nema uticaja na formiranje ovog kursa.

Ukoliko pošiljalac prilikom slanja novca naglasi da želi da se tačno određeni iznos isplati primaocu (fiksira iznos za isplatu), na taj način se štiti od mogućih promena kursa, kao i da isplata bude manja ili veća od očekivanog iznosa. Ako pošiljalac ne fiksira iznos za isplatu, Western Union primenjuje kurs koji važi u momentu isplate i koji se menja više puta u toku dana. U ovom slučaju postoji mogućnost da se iznos za isplatu razlikuje od iznosa koji je naveden na uplatnom obrascu pošiljaoca.

U kojim sve objektima mogu da platim komunalije?

Komunalije možete da platite u menjačnicama i drugim maloprodajnim objektima koji se nalaze u mreži kompanije Tenfore. Vama najbliži objekat potražite na linku.

Zašto je plaćanje računa u menjačnicama praktičnije?

Zato što u menjačnicama nema gužve, pa sva svoja plaćanja završavate bez bespotrebnog čekanja.

Kolika je naknada za plaćanje računa?

Naknada zavisi od visine iznosa koji se plaća, a naplaćuje se prema važećem cenovniku koji možete pogledati ovde.

Šta sve mogu da plaćam u menjačnicama?

Možete da plaćate sve vrste računa (infostan, struja, komunalne usluge, internet, kablovsku TV, itd.), da uplatite školarinu, takse, poreze ili da uplatite sredstva na račun bilo koje banke.

U kojem se roku izvršavaju nalozi?

Nalozi koji su primljeni radnim danom do 16:00 časova izvršavaju se istog dana. Ako je uplata primljena nakon toga, nalog će biti izvršen sledeći radni dan.

Koliko se dodatno plaća hitna uplata i kada se izvršava?

Ukoliko je predata do 17:30, hitna uplata se izvršava istog poslovnog dana dana. Naplaćuje se dodatno 150 RSD.

Online Slanje

  • Registracija
  • Potvrda identiteta
  • Online slanje

Kako da se registrujem za uslugu onlajn slanja novca na veb-sajtu wu.com u Srbiji?

Za uslugu onlajn slanja novca putem Western Union-a potrebno je da se registrujete. Kada otvorite veb-sajt wu.com, potrebno je da popunite obrazac registracije i da pratite sledeće korake:

  • Unesite svoj broj telefona.
  • Primićete jednokratni kôd za verifikaciju putem mobilnog telefona.
  • Popunite onlajn obrazac za registraciju  sa sledećim informacijama: puno ime, puna adresa, datum i zemlja rođenja, lični identifikacioni broj, broj zvaničnog identifikacionog dokumenta. Kada se utvrdi da je istekao lični dokument, biće potrebno da unesete novi.
  • Kada se uspešno registrujete onlajn, od vas će se tražiti da prihvatite Uslove i odredbe za registraciju onlajn profila i Izjavu o onlajn bezbednosti za naše onlajn usluge.
  • Nakon što kreirate profil, potrebno je da obavite jednokratnu ličnu potvrdu identiteta na nekoj od TENFORE lokacija.

Da li se registracija za onlajn usluge u Srbiji naplaćuje?

Ne, registracija je besplatna.

 

Ko može da se registruje i šalje novac onlajn?

Svi koji ispunjavaju sledeće uslove mogu da koriste našu uslugu onlajn transfera novca.

  • Rezidenti Srbije treba da imaju pasoš ili važeću ličnu kartu.
  • Neophodno je da budu punoletni.
  • Neophodno je da prihvate Uslove i odredbe registracije onlajn profila i Izjavu o onlajn privatnosti da bi mogli da koriste naše usluge.
  • Treba da imaju kreditnu ili debitnu karticu izdatu u Srbiji.
  • Treba da imaju važeći broj telefona izdat u Srbiji.

Koliko puta mogu da se registrujem?

Registracija sa važećom ličnom kartom i brojem telefona je moguća samo jednom.

 

Kako da izmenim/ažuriram svoj wu.com profil?

Neke od informacija na Vašem WU profilu možete da menjate ili ažurirate nakon što se prijavite. Posetite svoj onlajn korisnički nalog i u meniju sa desne strane izaberite stavku Izmeni profil da biste ažurirali informaciju. Ako budete imali nekih pitanja o ažuriranju svog profila, obratite se našem korisničkom centru na broj telefona 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 ili pošaljite e-poruku na adresu info@transfernovca.rs. Radno vreme korisničkog centra je od 7:00 do 20:00 časova od ponedeljka do subote i od 8:00 do 19:00 časova nedeljom.

Šta da radim ako zaboravim korisnički ID/lozinku za prijavu ili više puta unesem netačne podatke?

Korisnički ID je zapravo vaš broj telefona. Ako ste zaboravili lozinku, možete da izaberete opciju Zaboravili ste lozinku? i na broj telefona ćete primiti novu lozinku. Ako više puta unesete netačne podatke ili vam je profil zaključan, pokušajte da se prijavite na profil nakon 30 minuta ili se obratite našem korisničkom centru na broj telefona 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 ili pošaljite e-poruku na adresu info@transfernovca.rs. Radno vreme korisničkog centra je od 7:00 do 20:00 časova od ponedeljka do subote i od 8:00 do 19:00 časova nedeljom.

Šta da radim ako želim da promenim svoje informacije za prijavu, lozinku ili e-adresu?

Lozinku možete da promenite u bilo kom trenutku nakon što se prijavite. Izaberite stavku Izmeni profil u meniju sa desne strane i promenite lozinku. Za onlajn registraciju možete da upotrebite samo jedan broj telefona i jednu e-mail adresu. Za dodatne informacije obratite se našem korisničkom centru na broj telefona 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 ili pošaljite e-poruku na adresu info(at)transfernovca.rs. Radno vreme korisničkog centra je od 7:00 do 20:00 časova od ponedeljka do subote i od 8:00 do 19:00 časova nedeljom.

Kako da otkažem Western Union onlajn profil?

Možete da izbrišete svoj onlajn profil tako što ćete se obratiti našem korisničkom centru na broj telefona 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 ili pošaljite e-poruku na adresu info@transfernovca.rs. Radno vreme korisničkog centra je od 7:00 do 20:00 časova od ponedeljka do subote i od 8:00 do 19:00 časova nedeljom.

Da li Western Union treba da potvrdi moj identitet?

Da, pre nego što obavite prvi onlajn transfer novca, morate da potvrdite svoj profil. Kada se uspešno registrujete, od vas će se tražiti da posetite jednu od TENFORE lokacija i lično potvrdite svoj identitet.

Koliko će dugo trajati potvrda mog identiteta?

Kada na jednoj od TENFORE lokacija na kojima se vrši potvrda identiteta pokažete važeći identifikacioni dokument kojeg izdaje država, primićete potvrdu putem e-mail poruke/SMS-a da je vaš profil potvrđen. Ako morate novac da pošaljete pre dovršetka potvrđivanja, posetite neku od lokacija sa koje možete poslati novac.

Na kojim TENFORE lokacijama mogu da potvrdim svoj profil u Srbiji?

Najbližu lokaciju za potvrdu identiteta korisnika možete pronaći ovde.

Kako da otkažem prijavu za veb-sajt wu.com?

Da biste to učinili, obratite se našem korisničkom centru na broj telefona 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 ili pošaljite e-mail poruku na adresu info@transfernovca.rs. Radno vreme korisničkog centra je od 7:00 do 20:00 časova od ponedeljka do subote i od 8:00 do 19:00 časova nedeljom.

Mogu li da šaljem novac onlajn preko kompanije Western Union?

Da, možete da šaljete novac onlajn putem veb-sajta wu.com. Kada odaberete zemlju odredišta, videćete dostupne vrste usluga.

Kako da obavim svoj prvi transfer novca onlajn u Srbiji?

Ako ste novi korisnik, moraćete da kreirate profil na veb-sajtu wu.com ili na aplikaciji Western Union® i potom da potvrdite svoj identitet. Kada potvrdite svoj identitet, pratite navedene korake da biste poslali novac onlajn:

  • Prijavite se na profil.
  • Izaberite opciju Slanje novca.
  • Unesite informacije o transferu i primaocu, pa odaberite način za prijem novca.
  • Dodajte karticu ili izaberite neku od prethodno dodatih kartica za plaćanje.
  • Pregledajte i potvrdite transakciju.

Ako budete imali nekih pitanja tokom registrovanja, obratite se našem korisničkom centru na broj telefona 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 ili pošaljite e-poruku na adresu info@transfernovca.rs. Radno vreme korisničkog centra je od 7:00 do 20:00 časova od ponedeljka do subote i od 8:00 do 19:00 časova nedeljom.

U koje zemlje i teritorije mogu da šaljem novac onlajn?

Sve zemlje u koje možete da šaljete novac onlajn iz Srbije možete da vidite na veb-sajtu wu.com.

Kako da platim transfer novca onlajn?

Možete da platite onlajn koristeći kreditnu ili debitnu karticu (Visa® ili Mastercard® kartica) izdatu u Srbiji. Više detalja možete da dobijete od našeg korisničkog centra na broj telefona 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 ili ako pošaljite e-poruku na adresu info@transfernovca.rs. Radno vreme korisničkog centra je od 7:00 do 20:00 časova od ponedeljka do subote i od 8:00 do 19:00 časova nedeljom.

Koliko kreditnih ili debitnih kartica mogu da dodam na svoj profil?

Na profil možete da dodate najviše pet kreditnih ili debitnih kartica. U slučaju da je kartica istekla ili ste je izgubili, uklonite je sa liste i dodajte novu.

Koliko novca mogu da pošaljem onlajn iz Srbije?

Kada kreirate profil, moći ćete da šaljete novac onlajn u iznosu do 200.000 RSD (2.000 USD) po transakciji dnevno, 1.000.000 RSD (10.000 USD) mesečno. Ako želite da pošaljete veći iznos, posetite neku od lokacija.

Kako da znam da je moj onlajn transfer novca odobren?

Na onlajn potvrdi će se prikazati da li je transfer odobren. Kada se transfer dovrši, primićete SMS sa kontrolnim brojem transfera novca (MTCN) ili e-mail poruku, ako ste pri registraciji profila uneli e-mail adresu.

Kako da otkažem transfer novca nakon što je poslat?

Transfer novca može da se otkaže samo ako ga primalac u zemlji odredišta nije preuzeo. Ako želite da otkažete transfer novca, obratite se našem korisničkom centru na broj telefona 011/333 4 999 ili 011/400 4 999 ili pošaljite e-mail poruku na adresu info@transfernovca.rs. Radno vreme korisničkog centra je od 7:00 do 20:00 časova od ponedeljka do subote i od 8:00 do 19:00 časova nedeljom.

Mogu li da dobijem potvrdu za transfer?

Potvrda će biti dostupna onlajn. Moći ćete da vidite i detalje svih prethodnih transfera u odeljku svog profila, na veb-sajtu wu.com.

Šta je kontrolni broj transfera novca (MTCN)?

Kontrolni broj transfera novca (MTCN) je jedinstveni broj dodeljen vašem transferu. Primaocu će biti potreban taj broj da bi mogao da preuzme novac. Nemojte te podatke otkrivati nikome drugome. On može i da se koristi za praćenje transfera.

Kontakt
Kontakt

Kontakt forma

Kontakt
captcha