• O Western Unionu
  • Plaćanje računa

Na koji način radi Western Union?

Kada se novac pošalje, na primer iz Nemačke, prenos se vrši elektronskim putem tako da je primalac u Srbiji, ili bilo gde drugo u svetu, u mogućnosti da preuzme novac za svega nekoliko minuta.*

Da li mogu iz Srbije da šaljem novac u inostranstvo?

Da, novac je moguće poslati putem Western Uniona iz Pošte Srbije, Sberbank i VTB Bank, kao i iz menjačnica iz naše mreže.

Koliko je vremena potrebno da bi se primio ili poslao novac?

Novac se putem Western Uniona može poslati ili preuzeti za samo nekoliko minuta, u zavisnosti od radnog vremena šaltera i razlike u vremenskim zonama.

Kako možete biti sigurni da će novac stići u prave ruke?

Novac može da preuzme isključivo osoba na čije ime je novac poslat i samo toj osobi treba da se jave podaci sa obrasca nakon slanja novca. Pored toga, svaki transfer dobija svoj jedinstveni kontrolni broj.

Koju vrstu dokumenata treba priložiti da bi se novac mogao isplatiti?

Dovoljno je priložiti važeći dokument sa slikom - ličnu kartu, pasoš ili izbegličku legitimaciju.

Kako mogu da proverim da li mi je poslat novac preko Western Uniona?

Pozivanjem Korisničkog centra na broj 011/333 4 999 možete saznati da li u sistemu postoji transfer na vaše ime ukoliko imate kontrolni broj transfera (MTCN).

Šta je potrebno da bih preuzeo novac koji mi je poslat putem Western Union-a?

Pored važeće lične isprave, potrebno je da znate sledeće podatke: kontrolni broj transfera novca (MTCN), ime i prezime pošiljaoca, zemlju iz koje je novac poslat i iznos koji je poslat (+/- 10%).

Gde u Srbiji mogu da koristim uslugu Western Union-a?

Western Union u Srbiji možete koristiti u Pošti, u Sberbank i VTB banci, kao i menjačnicama iz naše mreže. Vašu najbližu lokaciju možete pronaći na našoj mapi.

Koliki je maksimalni iznos za slanje i prijem novca?

Limit za slanje po novčanoj doznaci iznosi 880,000.00 RSD. Mesečni limit za slanje iznosi 1.200.000 RSD po pošiljaocu. Za prijem novca iz inostranstva ne postoje ograničenja.

Za koliko vremena nakon uplate mogu podići poslati novac?

Novac je u najvećem broju slučajeva moguće podići za svega nekoliko minuta nakon slanja. Ukoliko ne podignete novac istog dana, rok za podizanje novca je 45 dana od dana slanja. Ukoliko se novac ne podigne, nakon 9 meseci se vraća pošiljaocu.

Ko šalje primaocu kontrolni broj transfera – MTCN broj?

Pošiljalac nakon slanja dobija kontrolni broj transfera koji je potrebno da Vam javi jer je to obavezan podatak za preuzimanje novca.

Da li maloletno lice može da primi / šalje novac?

Maloletna lica ne mogu da primaju niti da šalju novac.

Da li je potreban račun u pošti ili banci za slanje ili prijem novca iz inostranstva?

Ne, ni primaocu ni pošiljaocu nije potreban račun u Pošti ili banci za korišćenje Western Union usluga. Umesto toga, svaki transfer se evidentira u sistemu putem jedinstvenog kontrolnog broja.

Šta je neophodno za slanje novca u inostranstvo?

Da biste poslali novac, potrebno je da blagajniku pošte, banke ili menjačnice pokažete važeću ličnu ispravu, kažete u koju zemlju šaljete novac, koji iznos želite da pošaljete i kome.

U kojoj valuti je moguće slati novac iz Srbije?

Novac se šalje isključivo u dinarima, a primalac preuzima novac u valuti koja je dostupna u zemlji prijema.

Ko plaća naknadu za transfer novca?

Naknadu za transfer novca plaća isključivo pošiljalac.

Šta je potrebno javiti primaocu kako bi preuzeo novac?

Da bi podigao novac, primalac mora da zna kontrolni broj transfera (MTCN), puno ime i prezime pošiljaoca, očekivani iznos i zemlju iz koje je novac poslat.

Kako mogu da proverim da li je poslati novac isplaćen primaocu?

Pozivanjem Korisničkog centra na broj 011/333 4 999 možete saznati da li je poslati transfer isplaćen primaocu u zemlji odredišta.

Da li pošiljalac može da preuzme novac koji je već poslao?

Ukoliko poslati transfer nije isplaćen primaocu u zemlji odredišta, pošiljalac može da zatraži novac nazad. Neophodno je da dođe do poslovnice iz koje je poslao novac sa svojom ličnom ispravom i kontrolnim brojem transfera novca i dobiće nazad glavnicu, bez naplaćene naknade. 

Šta da preduzmem ukoliko posumnjam na prevaru i nisam siguran da li da obavim transfer?

Ukoliko postoje bilo kakve sumnje, nedoumice ili pitanja, možete pozvati naš Korisnički centar na broj 011/333 4 999 i izaći ćemo Vam u susret korisnim informacijama i sugestijama. Western Union savetuje da se novac ne šalje nepoznatim osobama i da se ovim putem ne plaćaju roba ili usluge sa interneta.

U kojim sve objektima mogu da platim komunalije?

Komunalije možete da platite u menjačnicama i drugim maloprodajnim objektima koji se nalaze u mreži kompanije Tenfore. Vama najbliži objekat potražite na linku.

Zašto je plaćanje računa u menjačnicama praktičnije?

Zato što u menjačnicama nema gužve, pa sva svoja plaćanja završavate bez bespotrebnog čekanja.

Kolika je provizija za plaćanje računa?

Provizija zavisi od menjačnice i visine naloga, potrebno je da kod svog menjača proverite koje su cene. Raspon cena možete da pogledate i ovde.

Šta sve mogu da plaćam u menjačnicama?

Možete da plaćate sve vrste računa (infostan, struja, komunalne usluge, internet, kablovsku TV, itd.), da uplatite školarinu, takse, poreze ili da uplatite sredstva na račun bilo koje banke.

U kojem se roku izvršavaju nalozi?

Nalozi koji su primljeni radnim danom do 16:00 časova izvršavaju se istog dana. Ako je uplata primljena nakon toga, nalog će biti izvršen sledeći radni dan.

Koliko se dodatno plaća hitna uplata i kada se izvršava?

Ukoliko je predata do 17:30, hitna uplata se izvršava do 18:00 časova istog dana. Naplaćuje se dodatno 150 RSD.

Kontakt
Kontakt

Kontakt forma

Kontakt
captcha
Dobračina 60
11 000 Beograd, Srbija
Korisnički centar
Tel:+381 11 333 4 999
Fax:+381 11 333 4 998
Radnim danima i subotom:
07:00 - 20:00

Nedeljom:
08:00 - 19:00